Raceala si Yoga – sau pledoarie pentru Respirat

Disclaimer: nu sunt sportiva, si nici foarte avansata la Yoga – imi place sa fac sport acasa si in general aleg programul P90X si P90X 3 in functie de cum stiu ca mi se desfasoara programul si viata in urmatoarele luni. 

Scurt istoric despre fling-ul meu cu sportul

Nu ne-am iubit niciodata. Au fost pasiuni trecatoare de fiecare data, cu arte martiale (Shotokan si Ashihara) in generala, un curs de dans sportiv, putin inot si zeci de incercari de a merge la sala mai mult de o luna consecutiv. In rest, am fost un copil cu pasiuni statice (desen, creativitate stand jos), nu m-am miscat prea mult, am fost mereu mai plinuta si nu as spune ca sunt fitness model nici acum. In liceu si facultate am avut scutire la sport, si de atunci, am slabit o singura data drastic printr-o dieta hipocalorica timp de 8 luni, kilogramele pierdute aducandu-le inapoi dublu in urmatorii ani, fara mult efort. (Spuneti NU dietelor hipocalorice!)

De ce sa fac sport acasa a functionat mai bine ca orice altceva

Pentru ca suntem doi care ne straduim, pentru ca am investit in „Recuzita”(a.k.a. Echipament), pentru ca nu trebuie sa te deplasezi nicaieri ca sa faci 2 ore pe drum si una de miscare, pentru ca e mai ieftin pe termen lung, pentru ca poti sa sari direct in dus, pentru ca pot sa faci si in pijamale, pentru ca nu conteaza cat de faini sunt adidasii, si cum te strambi de la efort. Am cumparat, pe rand, din economiile noastre: greutati de diverse marimi, benzi de mai multe feluri, bara de tractiuni, manusi speciale pentru sport, adidasi buni si ciorapei de yoga, antiaderenti, dar mai presus de toate – Yoga Mat, sau „covoras”, „saltea” sau „suport” sau cum vreti voi, anume acel ceva pe care il punem sub noi cand facem exercitii, ca sa nu facem pe jos si mai ales, sa nu alunecam in timpul exercitiilor. Dupa multe incercari esuate, noi am ales cel din imagine, de la Decathlon, gama Domyos, special conceput pentru… a sustine aparatele de fitness pentru acasa, cum ar fi bicicletele statice, eliptice sau alte aparate cu greutate mare, care trebuie sa stea fix. Pretul a fost mai mare, insa din toata recuzita noastra pentru antrenamente, a fost cea mai buna investitie. Nu se misca nici cu slavi!

Yoga – un must atunci cand faci orice alt sport pe langa

Ma refer la antrenamentele de Yoga, nu la partea spirituala atat de mult. Totusi, e faina si aia, pentru cine doreste. Cand e vorba de spiritualitate, eu ma gandesc la Dumnezeu, nu la Buddha, deci treaba-i oabla. Ideea la Yoga e sa iti golesti mintea de tot ce ai de facut, ce a fost, ce va fi, si sa inveti prin respiratie sa fii prezent. Pe langa asta, Yoga este 100% stretching si intarirea tendoanelor, articulatiilor si muschilor, ajutandu-te sa devii mai puternic pentru antrenamentele de alt fel din rutina ta saptamanala. Fara genul asta de antrenament, esti expus accidentelor de multe feluri sau durerilor dupa antrenament.

N.B.: Ideea de „a-mi goli mintea cat fac sport” este pentru mine motivatia nr.1 pentru a ma stradui sa incep un antrenament – pentru ca asta e partea mai grea pentru mine, sa incep. Insa acest „cadou” fantastic de a fi „gol” in ganduri, nu stiu sa ti-l mai poata da cineva, in timp ce iti lucrezi si corpul si devii mai sanatos.

Yoga si Raceala

De cand am racit (tare, raceala dinaia care se intampla o data la 3 ani), am incetat sa fac antrenamentele mele P90X pentru ca am fost extrem de slabita si ori ma durea prea are gatul, ori nu puteam respira, ori mi se taiau genunchii si numai daca ma ridicam de pe canapea. Totusi, mi-am dorit sa continui si sa incerc, sa vad ce se intampla daca totusi fac macar Yoga. Prost spus „macar”, pentru ca sa faci Yoga nu e deloc asa usor precum pare. Mai ales cand vine vorba de „the Moon”, „Reversed Moon” si „Crow”. Nici macar lumanarea nu imi iese inca („Plow”).

Am inceput doar cu dorinta, caci tusisem sec toata noaptea, eram obosita in tot corpul si imi curgea nasul foarte mult. In plus, mi-am ratat sesiunea, si sunt foarte suparata de 4 zile pe tema asta, considerand ca o amarata de raceala nu trebuie sa saboteze 4 luni de munca. Insa poate sa o faca, si inca bine de tot. Incep cu frica, nu am incredere in corpul meu slabit. Primele 2 minute am simtit ca mi se duce tot sangele in cap si ca o sa imi curga nasul si mai mult. Am intrat in panica dar am incercat sa respir profund (ca asa spunea proful din video). Dupa primele 5 minute, respiram deja 100% pe nas, cum nu am mai respirat de la inceputul racelii. Slavita fie respiratia adanca si rabdarea! Am facut antrenamentul fara un efort extra fata de zilele cand nu eram racita. Nu am tusit timp de 30 minute sacre. Nu mi-a curs nasul. Corpul meu era fericit.

Dupa antrenament, m-am simtit mai plina de energie, mi-a revenit curgerea nasului dar nu am mai tusit decat un sfert fata de inainte. In plus, mi-a revenit functionarea buna a sistemului digestiv, blocat de la medicamentele pentru raceala si deshidratare. Siiii am realizat ca am un corp foarte bun care abia asteapta sa faca miscare. Cred ca toti suntem la fel, nu-i asa?

Votez Yoga pentru Respirat mai bine, pentru Motivare si Incurajare sa scapam de boli si relele din noi, si pentru linistire!

P.S. Tot cu Yoga mi-am vindecat si genunchii partial, care mereu ma dureau inainte sa o fac pentru prima data, fiind sensibili la alergat sau orice fel de sport.

 

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *