De ce unii oameni nu iubesc opera (un studiu despre frecvențe, fizică și spiritualitate)

Am iubit opera la 16 ani mai puțin decât m-a iubit ea pe mine. Mi se întâmplă des să trăiesc acest tipar. Am început să o studiez din pură întâmplare, sau conjunctură dacă vreți, deși nu am mers niciodată să văd un spectacol de Operă înainte de asta. Ascultam rock simfonic – asta era singura experiență legată de vocalitatea operatică pe care o aveam. Și totuși, mă atrăgea necruțător…

Acum, după aproape 14 ani de studiu fără să pot să mă opresc vreodată (am vrut, era să, dar nu m-a lăsat ea pe mine), Conservator și Master în domeniu, încă îi mai descopăr subînțelesurile și cred că abia am început să o văd așa cum este ea – o fărâmă generoasă de divinitate. Un paradox care mă face mereu să tremur și să umblu în cele mai ascunse cotloane ale minții și spiritului meu. O unealtă de auto-dezvoltare prin care pot dărui celor din jur, mai apoi. Acel ceva prin care înțeleg lumea și prin care mă pot dărui ei.

De-a lungul timpului, dar mai ales în ultimii ani, am trecut prin multe contexte în care oamenii nu iubeau vocea de operă, sau opera. Oameni care preferau orice, numai acest tip de voce nu. Proiecte muzicale în care m-am implicat și am fost mai puțin preferată datorită vocii operatice. Concursuri. Încercări de promovare. Marketing eșuat. Concerte la care oamenii se uitau la mine abia așteptând să termin de cântat, ca să cânte altcineva o piesă de la Adele sau poate Celine Dion (tot respectul pt cariera artistelor, este doar un exemplu). Adeseori, o Românie întreagă ce preferă muzică populară sau de petrecere. Orice numai sensibil nu. Numai elevat nu. Numai operă nu.

Deunăzi, dintr-o conjunctură profesională în care o solistă ce are o voce mai ușor de înțeles și deloc operatică m-a înlocuit cu brio într-un proiect, mi-am pus problema – dar de ce oamenii iubesc mai puțin opera față de vocea de pop, vocea de cap (de cor îi spun eu mereu)? De multe ori mă simt lezată și pentru că știu că am studiat mult și foarte mulți interpreți fără studii fac mai multă carieră, bani și au mai multă notorietate decât mine. Eu sunt doar un exemplu. Mai sunt mii la fel ca mine.

Nu vreau să deschid subiecte agresive legate de pile, cunoștințe, bani și asocieri amoroase. Cred că e ceva mai profund de atât. Cred că oamenilor nu le place opera din alte motive. Am decis să sap puțin în știință pentru a descoperi adevărul. Un adevăr care să mă împace și să mă ajute să accept, permițându-mi să îmi continui lupta pentru ceea ce simt și visez.

O luăm treptat. Dacă vă pierd pe parcurs, las aici ceva frumos, ca să fiu sigură că ați ascultat și altfel de frecvențe azi, dacă tot ați ajuns la mine pe blog.

 

Motive (logice și ușor de înțeles) pentru care oamenii nu iubesc opera

  1. Nu înțeleg limbajul, mesajul, ce se spune. Astfel, nu rezonează cu nimic din ceea ce se întâmplă în genul de operă.
  2. Necesită un anume nivel de efort cu sinele pentru a înțelege genul, muncă pe care majoritatea oamenilor din ziua de azi nu sunt dispuși să o depună. Este vorba de educație, cultură, deschiderea către emoție și vulnerabilitate, toate subiecte prea grele pentru secolul vitezei.
  3. Nu au ascultat niciodată interpreți cu adevărat valoroși – mulți dintre ei au ascultat doar pe Andrea Bocelli și Katherine Jenkins, pentru că au fost și sunt mult mai populari decât interpreții de operă care chiar contează.
  4. Au ascultat doar câteva arii (mai cunoscute) pe YouTube și au acceptat anumite stereotipii în acest sens, nefăcându-și timp să înțeleagă mai mult genul sau să își dezvolte cultura în acest sens
  5. Unele reprezentări la care au participat au avut cântăreți de slabă calitate, cu nivel actoricesc sub medie și nici nu au rezonat cu subiectul operei sau desfășurarea prea melodramatică a acțiunii.
  6. Ignoranța

Trecând de la un nivel la altul, am vrut să văd cum stă treaba cu fizica din sufletul nostru. De ce vocea de operă este mai greu de ascultat? De ce unele voci ne plac mai mult decât altele? De ce muzica din ziua de azi este toată atât de asemănătoare, fiind atât de diferită de cea clasică?…

Vocea umană, de la firesc la supra-acut

Vocea umană la nivelul vorbirii emană o vibrație de 100-220 Hz.

În contrast, vocea unei soprane are baza formată între 250 -1500 Hz, putând să ajungă și la 3000 Hz, în registrele înalte. O orchestră sună cel mai bine pe la 500 Hz. De aceea putem răspunde și la întrebarea – de ce vocea unui solist de operă este capabilă să acopere o întreagă orchestră? Pe la 3000-5000 Hz, urechea umană începe să aibă o anumită sensibilitate. De aceea, mulți oameni încep să nu suporte vocile de soprane, preferând vocile mai joase – sunetele sunt neplăcute pentru ei.

Muzica universală a geometriei sacre – acordajul în 432 Hz

A-432 Hz, cunoscut ca și A-ul lui Verdi, este un acordaj alternativ care este un raționament matematic în concordanță cu vibrația universului. Muzica ce se bazează pe vibrația de 432 Hz transmite energie benefică, vindecătoare, deoarece este în ton cu matematica fundamentală a naturii.

Potrivit lui Brian T. Collins, muzician și cercetător, frecvența standard de 440 Hz nu armonizează în nici un fel în care să corspundă cu mișcarea cosmică, ritmul sau vibrația naturii. Cei mai mari muzicieni, precum Mozart și Verdi și-au bazat întreaga carieră pe vibrația naturală de 432 Hz. Este adevărat că are cu doar 8 vibrații pe secundă diferit față de acordajul standard, dar acest detaliu infim face o diferență remarcabilă în conștiința umană. Există o mișcare muzicală și metafizică ce crește pentru integritatea optimă a muzicii, dar și din punct de vedere spiritual la 432 Hz. Această frecvență a fost folosită și în construcția viorilor Stradivarius.

Richard Huisken spunea că muzica la 432 Hz este mai delicată și mai luminoasă, dând o grozavă claritate mentală și fiind ușor de ascultat. Mulți oameni trăiesc stări de meditație și relaxare a corpului și minții când ascultă astfel de muzică. Acordajul natural al muzicii universului ne oferă un sunet mai plăcut și mai armonic decât cel de 440 Hz. De asemenea, 432 Hz pare să lucreze cu chakra inimii, sentimentul oferit de această frecvență având o influență pozitivă asupra dezvoltării spirituale a ascultătorului. Din punct de vedere matematic, 432 Hz vibrează la fel ca Phi, Secțiunea de Aur, aceeași după care au fost construite și Piramidele din Egipt. În plus, 432 Hz rezonează cu 8 Hz (Rezonanța lui Schumann), cea care este documentată a fi pulsația fundamentală electromagnetică al Pământului.

Muzica modernă și acordajul de 440 Hz

După anul 1885, s-a decis la nivel mondial că acordajul standard trebuie să fie de 440 Hz. Tot ce s-a compus după anul respectiv a căzut în aceste norme și bunăoară, s-au conformat acesteia. Federația Americană a Muzicienilor a decis 440 ca și acordaj standard în 1917. În 1940, SUA a standardizat acest aspect la nivel mondial, iar în 1953 a devenit standardul ISO 16.

Există și o anumită teorie a conspirației care spune că există ceva sinistru în legătură cu frecvența de 440 Hz. Se spune că Fundația Rockefeller a avut un interes în a se asigura că SUA adoptă standardul de 440 Hz în 1935 ca și parte din „războiul conștiinței”, care duce la „controlul cultului muzical”. Practic, această teorie spune că ducând toată muzica la 440 Hz, o transformă într-o armă militară. Citez din unul din numeroasele articole scrise pe acest subiect: „Monopolizarea industriei muzicale are în vedere această frecvență impusă care împinge cumva în mod indirect populația să aibă mai multă agresivitate, agitația psiho-socială și deranj emoțional, făcându-i pe oameni predispuși la boli fizice și blocaje financiare ce aduc profit agenților, agențiilor și companiilor ce fac parte din acest monopol.”

Nu vreau să spun mai mult. Las aici ceva care să ne liniștească, după asemenea concluzii.

Frecvențele la care funcționăm

Vreau să vă dau câteva repere importante despre cum funcționăm fizic, din punct de vedere al frecvențelor. Opriți-vă la fiecare rând și gândiți-vă ce înseamnă asta. Toate au un subînlețes. Trag nădejde că toți vrem să înțelegem lucrurile astea.

În ce interval funcționază frecvența creierului – 72-90 MHz

Frecvența creierului unui geniu –  80-82 MHz

Frecvența normală a creierului – 72 MHz

Corpul omenesc –  62-78 MHz

Corpul omenesc de la gât în sus – 72-78 MHz

Corpul omenesc de la gât în jos – 60-68 MHz

Tidoida și paratiroidele – 62-68 MHz

Inima –  67-70 MHz

Plămânii – 58-65 MHz

Ficatul – 55-60 MHz

Pancreasul – 60-80 MHz

Răceala și gripa încep când corpul scade sub  57-60 MHz

Boala se creează la 58 MHz

Candida se dezvoltă la 55 MHz

Receptiv la cancer – 42 MHz

Moartea începe la – 25 MHz

Ce mâncăm și ce punem pe noi contează!

Alimente proaspete – 20-27 Hz

Ierburi proaspete – 20-27 Hz

Alimente uscate – 15-22 Hz

Ierburi uscate – 15-22 Hz

Alimente procesate/conservate – 0 Hz (din păcate aceasta este frecveța la majoritatea lucrurilor ce le consumăm)

Uleiuri Esențiale – 52-320 Hz

După ce am citit toate aceste numere, rezultate ale cercetărilor, am stat o vreme să mă gândesc cum să fac legătura între ele. Deodată, mi s-a luat de pe ochi un văl care stătea acolo demult. La fel cum iubesc să mă afund în noțiuni de spiritualitate, la fel cum prefer să scriu poezie decât să fac jurnalism (deși am experimentat cu amândouă), la fel cum nu pot cânta hiturile pe care toată lumea le iubește și mă scufund în tot felul de compozitori despre care omul obișnuit din ziua de azi nu a auzit și probabil nu va auzi niciodată, la fel cum mă face să plâng orice lucru care este sensibil, făcându-mă să tânjesc lăuntric la o lume mai profundă și mai emoțională (opus față de cea în care trebuie să trăiesc, în care doar îndepărtarea emoției te face business man de succes), la fel cum doresc mereu să mă transform, să devin și mai apropiată de supraconștient și divin, la fel și dragostea față de operă.

Ceilalți rezonează la alte frecvențe. Acolo le este bine, acolo pot supraviețui. Iar eu acolo nu pot. Eu acolo mor pe dinăuntru. Așadar, acolo… nu sunt. Nici măcar nu e metafizică. E doar fizică pură. Iar atunci când nu rezonezi cu ceva, e bine să pleci. De tot.

 

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *